אורי אריאל ממשיך להפלות לרעה את המגזר החרדי

אבי יעקב 1 Comment on אורי אריאל ממשיך להפלות לרעה את המגזר החרדי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסוף השבוע פורסם כי משרד השיכון הוציא לשיווק מאוד יח"ד בירושלים ומאות יח"ד.

שר השיכון אורי אריאל פירט את השיווקים: אפרת – מגרשים ל-227 יחידות דיור. אלפי מנשה – 78 יחידות דיור. קרני שומרון – 86 יחידות דיור. אריאל – 40 יחידות דיור. אדם – 75 יחידות דיור. ביתר עילית – 24 יחידות דיור. עמנואל – 102 יחידות דיור. אלקנה – 169 יחידות דיור. בסה"כ ישווקו ביהודה ושומרון מגרשים לבניית 801 יחידות דיור.

בירושלים – ישווקו בשכונת רמת שלמה מגרשים לבניית 600 יחידות דיור. כמו כן, יוצעו מגרשים בשיווק חוזר (מגרשים אשר שווקו בעבר, אך לא נרשמו להם הצעות) בירושלים: בפסגת זאב – מגרשים ל-182 יחידות דיור, ברמות – 294 יחידות דיור ובנווה יעקב – 56 יחידות דיור. בסה"כ 532 יחידות דיור בשיווק חוזר.

לחצו כאן לקריאת מכתבו של מאיר רובינשטיין לאורי אריאל: מוותר על השיווק

מקורבים ומלכחי פנחה של שר השיכון ספרו בהתרגשות כי רוב השיווקים הם לציבור החרדי דבר המלמד על מחויבתו של השר וכו'

יצאנו לבדוק האמנם?

משרד השיכון הוציא לשיווק ביו"ש 800 דירות. מדובר בדירות זולות יחסית, המתאימות לזוגות צעירים. מתוך אלו, בחר השר להקצות רק 126 לציבור החרדי, למרות שהציבור החרדי מונה כ-40% מאוכלוסיית תושבי יו"ש. גם בסבב השיווק הקודם בו הופשרו כ-1,000 יח"ד, קיבלה ביתר עילית רק 36 יח"ד בלבד.

אולי כדי להסוות את האפליה צירף המשרד לסבב השיווק הנוכחי, עוד מאות יח"ד שאינן ביו"ש, רובן הגדול כאלו ששווקו כבר בעבר, נכשלו, וכעת יוצאים למכרז חוזר (רמות, נווה יעקב). חלקן האחר – יח"ד שכבר הוכרז עליהם שלוש פעמים (רמת שלמה). באותה מידה יכול שר השיכון לצרף שיווק של דירות בנצרת או בכסיף, ואז לטעון שרוב השיווק בכלל ניתן לחרדים…

גורמים כלכליים במגזר אומרים כי ההונאה הזו חייבת להתפרסם: ירושלים איננה יו"ש, שיווק חוזר איננו מתנה שיש להודות עליה בכל פעם מחדש, ומחיר הדירות בירושלים איננו רלוונטי לזוגות צעירים.

הציבור החרדי חייב למחות בקול על היחס המשפיל של משרד השיכון בקדנציה הנוכחית.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, כתב במכתב ששיגר לפני כשבוע לשר אריאל, על רקע הדיווחים על הפשרות הבנייה שבדרך, "לאחר שבמנה הראשונה אושרו לציבור החרדי רק 36 יח"ד מתוך 1,000, ביקשת ממני שלא לעורר רעש ומהומה בנושא, והבטחת לתקן העוול באמצעות אישור 400 יח"ד במנה השנייה. למרות זאת, אושרו במנה השנייה אך ורק 238 יח"ד".

במכתבו, דרש רובינשטיין מהשר לספק לביתר עילית את חלקה הראוי לה, תוך שהוא מזכיר את התחייבויותיו המפורשות בנושא. למרות זאת – שב בשלישית משרד השיכון ומקפח את הציבור החרדי באופן בוטה, תוך הקצאת מספרים מגוחכים, של 24 יח"ד לאחת הערים הגדולות ביו"ש, רק בשל היותה חרדית.

גובת לשכת שר השיכון:
ביותר ממחצית יח"ד ששר השיכון הכריז בימים האחרונים על שיווקם צפויות משפחות חרדיות לזכות. מתוך 1400 יח"ד שהשר הכריז על שיווקם בירושלים וביו"ש, 724 דירות מיועדות למגזר החרדי, וזאת למרות הביקורת מצד קהל מצביעיו על כך שהוא מתעדף את המגזר החרדי ומשווק עבורו למעלה ממחצית מהדירות.

השר אורי אריאל מכבד וער למצוקת הדיור במגזר החרדי ויעידו על כך אדמו"רים, רבנים ונציגי הציבור החרדי שיודעים כי תמיד תהיה אוזנו של השר קשובה לבקשות והוא יעשה הכול על מנת לסייע עד לתוצאה.

גם חברי הכנסת החרדיים מכירים את כתובתו של השר ונעזרים בו על בסיס יומיומי, כמו בימים אלו ממש בפרויקטים בחצור, עפולה ועוד.

יש להזכיר באופן ברור שהשר אריאל מייצג גם הוא ציבור שלם שמצפה ממנו לתת להם העדפות בשווקים ובתקציבים. למרות זאת השר אריאל רואה עצמו כשליחם של כלל עם ישראל ואחראי לתת פתרונות למצוקות כולם. מאז כניסתו של השר לתפקידו בשנה האחרונה זכתה ביתר עילית לשיווק 298 יח"ד אל מול 8 יח״ד בלבד! בשנת 2012.

בשיווק האחרון זכתה רמת שלמה לשיווק 600 יחידות דיור חדשות ובסך הכול קרוב ל 1000 יח״ד בשנה האחרונה! עמנואל ל-102 דירות ודירות לחרדים בשכונת רמות ונוה יעקב הושבו לשיווק חוזר.

השר מייצג את כלל עם ישראל ודואג לכולם ובתוכם גם למגזר החרדי אותו הוא מעריך ברמה האישית והציבורית וכך הוא ימשיך לעשות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עדיף שוויסברג היה מנצח בבחירות כך היה מצליח לשכנע את השר.